Deutsche Nationalitätenschule Werischwar

Ismét VíziVándor!

VíziVándor tábor 1-3.nap

Idén is vízre szálltunk, ahogy ígértük tavaly, ráadásul újra a Dunán.

Szerdán Esztergom felé vettük az irányt, ahol a sátrak elfoglalása után kenukba ültünk, és megnéztük a szénrakodót és környékét. Nem maradhatott ki természetesen a fürdés, kavicsdobálás és iszapfürdőzés sem. Csütörtökön nagyobb túrára mentünk, a Táti-sziget vadregényes tájait barangoltuk be csónakokkal, sajnos az alacsony vízállás miatt nem tudtuk teljesen megkerülni.

Esztergomi szálláshelyünkön mindenféle próbatételnek eleget tettünk: legyőztük szárazon az éjszakai zivatart, a szúnyoginváziót leküzdöttük fejenként 50+ csípéssel, és második este megfőztük bográcsban a vacsoránkat, ami nagyon ízletes lett.

Péntek reggel egy gyors pakolás után újra kenukba ültünk és Dömös felé vettük az irányt. Utunk során megtekintettük ismét az esztergomi Bazilikát, csak most a vízből, kerülgettünk számtalan bóját, hajót, csónakot. Kikötöttünk Pilismarótnál és Szobnál, hogy fürödjünk, és végül bő 20 km evezés után megérkeztünk a dömösi kempingbe – ahol a párakapu és medence kárpótolt az egész napos hőségért.

VíziVándor tábor 4-5.nap:

Dömösön egy evezésmentes napot kaptunk, így buszra pattantunk és elmentünk a középkori királyok városába, Visegrádra. A Királyi Palotával kezdtük a napot, ahol bepillantást nyerhettünk a királyi lakosztályokba, konyhákba, szaunába és vízöblítéses illemhelységekbe is. Ezután felmentünk a Salamon-toronyhoz, ahol egy lovagi torna részleteit is megleshettük. A látnivalók megtekintése után számháborút vívtunk a Duna menti parkban, majd egy fagyizást követően visszatértünk a szállashelyünkre. A napot a kemping medencéjében egy igazi vízi csatával zártuk.

Vasárnap reggel újra felkerekedtünk, és Dömöstől búcsúzva Szentendre felé vettük az irányt a kenukkal. Visegrádnál megcsodáltuk ismét a vízről a Fellegvárat és a Királyi Palotát, majd a Szentendrei-sziget csúcsáig a szeles és hullámzó vízen megtapasztaltuk a raftingolás érzését. A szigetcsúcson eltöltött pihenő és fürdőzés után nekivágtunk a következő 20 km-nek, amit a hőség, a motorcsónakok által keltett hullámok, és a tahitótfalui újabb pihenő tett változatossá. Délután fáradtan és csapzottan érkeztünk a pap-szigeti kempingbe, ahol a medencézés, a röplabdázás és csocsózás lehetősége újabb energiákkal töltötte fel a csapat nagy részét. Este a vacsorát tapssal fogadták a gyerekek, mert desszertnek palacsintát is kaptak. További képek a fotóra kattintva a galériában.

VíziVándor 6-7.nap:

Hétfőn újabb kultúrsokkkk – és evezés mentes nap – érte a gyerekeket, Szentendre megtekintésével töltöttük az időt. Reggeli után besétáltunk a városba, ahol négy csapatban fedezték fel a város kisebb-nagyobb látnivalóit: megismerték a kékfestés csínját-bínját, a hajóforgalomhoz alakított parti házakat, Szentendre különböző nemzetiségi templomait, a várdombon álló erődtemplom jellegzetességeit és a különböző történelmi korok emlékeit, illetve a szentendrei művészek egy-egy híresebb alkotását. Útközben mindenki megkóstolhatta a fagyizók széles választékát, és az ivókutaknál hűtötte magát a rekkenő hőségben. A délután megint a játék hevében telt: egy újabb számháború keretében csatáztunk, majd visszatérve a kempingbe a gyerekek közös medencézéssel, röplabdázással és csocsózással töltötték el a nap további részét.

Kedden a hazatérés előtt egy 12 km-es evezés várt még ránk. Reggeli után vízre helyeztük a kenukat, és a Római partig eveztünk a tábor zárásaként. Megnéztük Szentendrét még egyszer a vízről, elhaladtunk a Lupa-sziget mellett, a Megyeri-híd alatt, és kissé fáradtan, de élményekkel gazdagon kötöttünk ki.

Nagyon sok szép helyet láttunk, bejártuk a Duna egy újabb szakaszát, ismét egy összeszokott csapat lettünk, és tavalyi ígéretünkhöz híven: jövőre újra vízre szállunk!