Deutsche Nationalitätenschule Werischwar
 
Diákjaink a Fáy Digitális Oktatási Programban

Diákjaink a Fáy Digitális Oktatási Programban

Februártól iskolánk tanulói a Fáy Digitális Oktatási Program keretében különböző tréningeket vesznek részt, melyek a célja a fiatalok jövőtudatos gondolkodásának, ezen belül kiemelten a pénzügyi kompetenciáiknak a fejlesztése.

A 3.b osztály a Fogyaszt és termel a család című tréningen vett részt.

A tréning során a diákok megismerik a hitel és a biztosítás természetét, az ideális gazdálkodás jellemzőit az életkori sajátosságoknak megfelelően, valamint rálátást nyernek a megtakarítások fontosságára. Egy játékos gyakorlat során alkalmuk nyílik végiggondolni, hogy milyen bevételei, kiadásai, szükségletei vannak egy átlagos családnak, és milyen szerepet töltenek be azok a gazdaságban. A kiscsoportos munkát prezentációval támogatott interaktív megbeszélés segíti. A gyerekek mérlegen helyezik el a korábban kiadásokat és bevételeket jelképező képeket, ezzel csoportszinten is megalkotva a családi gazdálkodás két ágát. A blokk zárásaként egy komplex robotos gyakorlatban megismerik, hogyan működhet az ideális pénzkezelés egy családban, és mit eredményezhet a gondos tervezés, emellett próbára tehetik együttműködési képességüket is.

A 6.b osztály a gazdasági körforgással ismerkedett.

A tréning során a diákok először különböző szakmákat ismernek meg. Ezt követően megismerik a piaci szereplőket, azaz a háztartásokat, a vállalkozásokat és az államot, valamint a köztük lévő pénzügyi körforgást. A szereplőkről való beszélgetés során a diákok rálátását nyernek azok céljaira, szükségleteire, erőforrásaira, és arra, hogy ezekkel hogyan gazdálkodhatnak egymás között. Egy vállalkozások működését szimuláló gyakorlaton keresztül megtapasztalják a pénzügyi tervezés fontosságát, bepillantást nyernek az erőforrás gazdálkodásra, együttműködésre és a profitorientáltságra. Egy játékos, robotikán alapuló gyakorlaton keresztül megismerkednek az állam gazdasági szerepével. Egy összegző gyakorlat keretében pedig empirikusan is megélik a tréning során tanultakat, amely során megismerkednek a bank működésével is a gazdasági körforgáshoz kapcsolódóan.

A 8.b osztály a pénz evolúcióját ismerte meg.

A tréning folyamán bemutatásra kerül a pénz megjelenése, történelmi jelentősége és fejlődésének főbb állomásai, a résztvevők megismerkednek a pénz fogalmának alapjaival és hátterével. A feladatok kezdetben a különböző történelmi korszakok élethelyzeteihez igazodnak. Először a cserekereskedelem sajátosságaira hívjuk fel a figyelmüket egy cserebere gyakorlattal, majd a diákok kiscsoportokban közösen ötletelnek arról, hogy milyen szempontoknak kell megfelelnie egy általános közvetítő terméknek. Ezáltal az árupénzek megjelenését, fontosságát és a korlátait mutatjuk be. Középkori szerepekbe bújva a diákok saját élményen keresztül tapasztalják meg, miért volt fontos a fémpénzek, majd a váltók és végső soron a bankjegyek megjelenése. Az utolsó gyakorlatban a diákok a gazdaság szereplőinek bőrébe bújnak, és betekintést nyernek a pénz körforgásába a családok és a vállalkozások között, valamint a bankrendszer működésébe. A gyakorlat megbeszélésén és egy záró prezentáción keresztül tárgyalásra kerül a mai modern pénz és a pénzhelyettesítők témaköre, valamint a jövő fizetőeszközei is.