Deutsche Nationalitätenschule Werischwar

AustriaCamp 4. nap

Ma reggel ismét nagyon korán keltünk, mert sűrű program várt ránk.

Reggeli közben megleptük két szülinaposunkat egy kedves kis köszöntéssel. A festői Hallstatt mellett vezetett utunk a havas Dachstein-Krippensteinra. Az első, felhőkön is áthatoló, lélegzetelállító felvonózás után felkaptattunk a kb. 1400 méter magasan található jégbarlanghoz.  Odabent nemcsak az olykor 25 méter magas jéghegyeket láthattuk, hanem a barlangi medvék megismerése után halált megvető bátorsággal átkeltünk a függőhídon egy jégvájta hasadék fölött is. Egy kis tízórai szünet után 2100 méter magasba emelkedtünk a következő felvonóval. A hegytetőn meglepően nagy mennyiségű hó fogadott minket, ezért a 5Fingers kilátóhoz vezető út tartogatott némi nehézséget számunkra. A kilátás viszont mindenért kárpótolt: egyszerre láthattuk a Hocher Dachstein havas hegycsúcsát és a tó partján fekvő világörökség részét képező Hallstatt városát.

A gyerekeknek emellett hatalmas élmény volt, hogy szeptemberben hógolyózhattak. A mai program különösen emlékezetes lett sokak számára, hiszen volt, aki először felvonózott vagy járt ilyen magasban, többen pedig most tapasztalták meg először, hogy a felhők felett mindig süt a 🌞. A délutáni tanítás után igen fáradtan tértünk vissza a szállásra.

Ennek a különleges napnak a további képeit itt nézhetik meg.