Néhány éve elhatároztuk, hogy minden tanévben legalább egy „Világnapot” megtartunk.
A járványos időszakok ezt meghiúsították, de már tavaly a Föld napján és idén a Víz világnapján a gyerekek figyelmét különböző feladatok megoldásával ráirányítottuk ezekre a témákra.
Előzetesen az osztályok megadott témában plakátot készítettek a vízi élőlényekről, az otthoni és az ipari vízfelhasználásról, a víz körforgásáról, a vízszennyezésről és a vízszegénységről.
A plakátok most egy ideig díszítik az iskola folyosóit, így az osztályok megnézhetik egymás munkáit. Ez módot ad arra, hogy ne csak a saját témájukban tájékozódjanak.
Két tanóra keretében további feladatokat kaptak a gyerekek, melyeket csoportmunkában oldottak meg. A változatos témák feldolgozásával, játékosabb formában hangolódhattak rá tanulóink a víz fontosságára. Kvíz, keresztrejtvény, mobiltelefonos keresőfeladatok, szókeresők, újságcikk írása, párosítós feladatok, alsó tagozaton online-feladatok, kézműveskedés tarkította a programot.
A témához kapcsolódva a gyerekek a délelőtti énekórán Smetana Moldva, Debussy A tenger, Händel Vízizenéjéből hallgathattak meg egy-egy részletet, miközben rajzos illusztrációkat készítettek. Természetesen ezek a művek is helyet kaptak a folyosó díszítésében.
A nap végén az iskola összes tanulója és tanára az udvaron gyűlt össze egy közös, nagyszabású fotózásra. Ahol a gyerekek kék felsőben egy hatalmas vízcseppé álltak össze, a tanárok egy piros felkiáltó jelet formáltak, felhívva a figyelmet a téma fontosságára.
Bízunk benne, hogy azok az üzenetek, amik egyik-másik feladat megoldásaként jutottak el a gyerekekhez, beépülnek mindennapjaikba.
A TISZTA VÍZ NAGY KINCS!
ÓVD A TISZTA VIZET!